Εισηγήσεις Δημάρχου Πεντέλης Δημήτρη Στεργίου-Καψάλη στο Ετήσιο Συνέδριο ΠΕΔΑ

PEDA_etisioSynedrio PEDA_EtisioSynedrio2

Ο Δήμαρχος Πεντέλης Δημήτρης Στεργίου-Καψάλης συμμετείχε στο συνέδριο της ΠΕΔΑ που έγινε σήμερα στο ξενοδοχείο Τιτάνια από 10:30 και τοποθετήθηκε:...

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ

Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων

Δ/νση : Καλαμβόκη 2Α

Τ.Κ. 15127 Μελίσσια                                                                                         Μελίσσια 29 Απριλίου 2015

Τηλ: 2132050015-17-18

Φαξ : 2132050039

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ -141

 

 

ΘΕΜΑ: Ετήσιο Συνέδριο Π.Ε.Δ.Α.

1. Ο Δήμαρχος Πεντέλης Δημήτρης Στεργίου-Καψάλης συμμετείχε στο συνέδριο της ΠΕΔΑ που έγινε σήμερα στο ξενοδοχείο Τιτάνια από 10:30 και τοποθετήθηκε:

α) για την Αυτοδιοίκηση και την καταστατική θέση των Αιρετών ως επικεφαλής του Συνδυασμού Ενωμένη Αυτοδιοίκηση Αττικής της ΠΕΔΑ και

β) για την Πολιτική Προστασία στην Αυτοδιοίκηση ως Πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας και Εθελοντισμού της ΠΕΔΑ.

2. Συνημμένα θα βρείτε τις τοποθετήσεις του Δημάρχου Πεντέλης

 

Από το Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων

 

ΕΙΣΗΓΗΣΗ Α':

 ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΠΕΔΑ, ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΝΤΕΛΗΣ & ΜΕΛΟΥΣ Δ.Σ. ΠΕΔΑ

ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΕΡΓΙΟΥ- ΚΑΨΑΛΗ

ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΔΑ

 

«Η αυτοδιοίκηση σήμερα και η καταστατική θέση των αιρετών»

 

1.Γενικά

-Κύριοι Συνάδελφοι δυνατή αυτοδιοίκηση με καταρτισμένους, εργατικούς, καθαρούς και τίμιους αιρετούς στο τιμόνι της με ανθρωπιά, δίκαιο και παράδειγμα στη λειτουργία τους, μπορεί να στηρίξει την κοινωνία την σκληρή οικονομικά περίοδο που περνάει το μεγαλύτερο τμήμα της.

 

-Αγαπητοί μου σήμερα η αυτοδιοίκηση περνάει την δυσκολότερη ίσως περίοδο του τελευταίου μισού αιώνα. Οδηγήθηκε εδώ από τον σφιχτό εναγκαλισμό των κομμάτων που την χρησιμοποίησαν, χωρίς η ίδια να έχει τα ουσιαστικά και ηθικά στοιχεία για να αντισταθεί. Με τη μνημονιακή λειτουργία που εφαρμόστηκε και την αποδεκάτισε οικονομικά. Με σωρεία λαθών στελεχών της και συνδικαλιστικών της οργάνων που την έφθειραν ηθικά και ουσιαστικά ως θεσμό.

 

-Ο Καλλικράτης σωστός στην σύλληψη, λάθος στην υλοποίηση ήρθε εσπευσμένα για να δημιουργήσει τον Αυτοδιοικητικό γίγαντα με τα ξύλινα πόδια.

 

-Η δύσκολη Καλλικρατική διακυβέρνηση της πρώτης 4ετίας φορτώθηκε στις πλάτες ηρωικών αυτοδιοικητικών στελεχών που επέλεξαν οι κοινωνίες εν πολλοίς μέσα από κομματοκεντρικές δρομολογήσεις.

 

-Αυτοδιοίκηση Α΄ βαθμού έχουμε σήμερα; Εφαρμόζεται το άρθρο 102 του Συντάγματος για «διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια» για «ανάληψη αρμοδιοτήτων του Κράτους με τους αντίστοιχους πόρους», για «αρμοδιότητα στην διοίκηση των τοπικών υποθέσεων», για «εποπτεία αποκλειστικά στον έλεγχο νομιμότητας», για «εξασφάλιση από το Κράτος της οικονομικής αυτοτέλειας»;

 

Πώς εννοεί η κεντρική εξουσία το αυτοδιοίκητό μας αφού αυτή καθορίζει κομματοκεντρικά κατ’ αρχήν και στην συνέχεια κρατικά την διάρθρωση των Δήμων, τα όρια τους, την χρηματοδότησή τους, τον έλεγχό τους, τον τρόπο των εκλογών χωρίς καμία καταλυτική αυτοδιοικητική άποψη αφού στην ουσία η αυτοδιοίκηση είναι ο εκτελεστής κομματοκεντρικών στρατηγικών της κεντρικής εξουσίας με λίγα έως καθόλου περιθώρια αυτοπροσδιορισμού. Αυτή είναι η συνεργασία που θέλει η κεντρική εξουσία με μία αυτοδιοίκηση δέσμια και υποτελή χωρίς καμία τελεσίδικη αρμοδιότητα ούτε καν στον αυτοπροσδιορισμό της;

 

Ακόμα ένα ηχηρό δείγμα της απαξιωτικής αντιμετώπισης της αυτοδιοίκησης από την κεντρική εξουσία και η από 20 Απρ. 2015 υπ’ αρ. φύλλου ΦΕΚ 41 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για την δέσμευση των ταμιακών διαθέσιμων των Δήμων.

 

-Προφανώς αυτό που σήμερα θέλουμε δεν είναι αναθεώρηση του άρθρου 102 του Συντάγματος αλλά η εφαρμογή του υπάρχοντος άρθρου του Συντάγματος για την αυτοδιοίκηση.

 

 

2. Σημαντικά Αυτοδιοικητικά Ζητήματα Σήμερα

 

α. Εκλογή των προεδρείων των Συνδικαλιστικών μας Οργάνων απ’ ευθείας από τους εκλεγμένους εκλέκτορες από τα Δ.Σ. των Δήμων.

 

β. Δίμηνος εκπαίδευση των νεοεκλεγέντων Δημάρχων και λοιπών αιρετών της αυτοδιοίκησης Α΄ βαθμού αμέσως μετά τις εκλογές.Συνεχή επιμορφωτικά σεμινάρια κατά τομέα με στόχο η γνώση και οι εμπειρίες των παλαιότερων αιρετών να περάσουν στους νεότερους.

 

γ. Σύνταξη κεντρικά προτύπων ΟΕΥ κατά Δήμο.

 

δ. Υπολογισμός για κάθε Δήμο του ανελαστικού κόστους.

 

ε. Θέση σε ισχύ ενός νέου αυτοδιοικητικού ISOμε αρχές σύγχρονης διοίκησης με στοχοποίηση και μετρήσιμα αποτελέσματα.

 

στ. Ο κάθε Δήμος της Ελλάδας έχει την ιδιαίτερη ταυτότητά του και μ’ αυτή θα πρέπει να σχεδιάζεται η οργάνωση, η λειτουργία του, η στελέχωση, ο εξοπλισμός και η οικονομία του.

 

ζ. Η επαναφορά της εντοπιότητας στις προσλήψεις ΙΔΟΧ.

 

η. Κυρίαρχο αποφαντικό όργανο σε τοπικό επίπεδο το Δ.Σ. του Δήμου με τελεσίδικες αποφάσεις για τα θέματα:

(1).Γενικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού για τη Ζ.Ε. του.

(2).Δασικών θεμάτων.

(3). Κεραιών κινητής τηλεφωνίας.

(4).Διαχείριση των στερεών αποβλήτων του Δήμου μας. Αυτός ο ρόλος ανήκει στις ΠΕΔ.

(5).Πολιτικής Προστασίας η φάση της πρόληψης να είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Δήμου (σχεδίαση, συντονισμός, έλεγχος).

(6).Ανθρωπιστικής στήριξης των μελών της δοκιμαζόμενης κοινωνίας μας.

 

θ. Σε τυχόν επικείμενη αυτοδιοικητική αναδιοργάνωση:

-Στήριξη της υφιστάμενης Καλλικρατικής διακυβέρνησης, όπου αυτή πέτυχε.

 

-Συμμετοχή εκπροσώπων της ΚΕΔΕ και των ΠΕΔ στα όργανα του Υπουργείου που θα χειριστούν το θέμα

-Ανοικτή διαβούλευση. Δεν θα πρέπει μία τυχόν αναθεώρηση του Καλλικράτη να γίνει και πάλι με βάση την κομματική σκοπιμότητα.

 

ι. Οργάνωση νομικής υπηρεσίας σε όλους τους Δήμους.

 

 

3.Σημαντικά θέματα στην καταστατική θέση των Αιρετών

 

α. Η εφαρμογή του μνημονίου στην αυτοδιοίκηση και τους αιρετούς υπηρέτες της τους απαξίωσε πλήρως θεσμικά και οικονομικά, τους τοποθέτησε ουσιαστικά στο χώρο του Εθελοντισμού, την ίδια στιγμή που το αυτοδιοικητικό έργο σε όλα τα επίπεδα απαιτεί από τον αιρετό γνώσεις και επαγγελματισμό. Σε ένα αυτοδιοικητικό τοπίο όπου οι γνωστικές απαιτήσεις και ο επαγγελματισμός του Δημάρχου και των αιρετών είναι απαραίτητος, το κράτος θέλει τα αιρετά στελέχη του καταρτισμένους επαγγελματίες στην υλοποίηση της αποστολής και απαξιωμένους εθελοντές στις απολαβές.

 

β. Είναι τουλάχιστον αντιδεοντολογικό και απαξιωτικό να ρυθμίζονται οι αποδοχές Δημάρχων πόλεων εκατό και διακοσίων χιλιάδων (100.000 και 200.000) δημοτών σε ποσοστό των αποδοχών Γενικού Γραμματέα. Να επιλέγουμε ποιους Αντιδημάρχους δεν θα πληρώσουμε. Οι αιρετοί να μετακινούνται δεκάδες χιλιόμετρα για να συμμετέχουν στα Συμβούλια χωρίς αποζημίωση. Οι Δήμαρχοι να μην δικαιούνται επιλογή του γραμματέα τους. Η κατάσταση αυτή είναι φθοροποιός υλικά και ηθικά αφού εκτός από την απαξίωση του θεσμού δημιουργεί και σκέψεις για το κίνητρο της εθελοντικής προσφοράς των αιρετών.

 

γ. Η μνημονιακή κατάργηση της χορηγίας των αιρετών της αυτοδιοίκησης, απαξιώνει ακόμα περισσότερο το θεσμό και περιορίζει τα κίνητρα για να ασχοληθούν σοβαρά με την αυτοδιοίκηση οι άξιοι, οι ικανοί και οι καταρτισμένοι της κοινωνίας.

 

δ. Ο ορισμός δικηγόρου από το Δήμο για όλα τα θέματα που καθημερινά ο Δήμαρχος οδηγείται κατηγορούμενος στα δικαστήρια και η καταδίκη του μόνο για ΔΟΛΟ απαιτείται να θεσμοθετηθούν.

 

ε. Η θέση σε ισχύ του ασυμβίβαστου για το Δήμαρχο. Είναι παράξενο να δίνεται άλλοθι στις αποδοχές εθελοντισμού των Δημάρχων με τη μη εφαρμογή του ασυμβίβαστου όπως είναι άξιο βαθειάς μελέτης το πώς είναι δυνατόν ο Δήμαρχος σήμερα να έχει και χρόνο εξάσκησης του επαγγέλματός του.

 

-Αγαπητοί συνάδελφοι η πατρίδα μας περνάει μια δύσκολη περίοδο. Ο απαξιωμένος αυτοδιοικητικός θεσμός ελεγχόμενος από το διαχρονικό κομματοκεντρικό του εναγκαλισμό, αποδυναμωμένος, σε ανισόρροπη σχέση με την υπόλοιπη αιρετή κεντρική διοίκηση του Κράτους με τα μνημονιακά μέτρα, οδηγημένος σε εσπευσμένες αλλαγές με βάση κομματικές σκοπιμότητες, οφείλει σήμερα παρά ποτέ να σταθεί όρθιος και να στηρίξει την δοκιμαζόμενη κοινωνία, ως ο φορέας εξουσίας κοντά και μέσα σ’ αυτήν, που καθημερινά βιώνει και ζυμώνεται με την αγωνία της.

 

-Για να επιτύχουμε την αποστολή μας απαιτούνται:

-Η απόκτηση αυτοδιοικητικού πνεύματος.

 

-Η αναδιάρθρωση των Δήμων καθ’ ενός χωριστά με Ο.Ε.Υ. και ISO που να αντιπροσωπεύουν την ταυτότητά του.

 

-Η εγκατάσταση επαγγελματισμού σε όλη την αυτοδιοίκηση.

 

-Η αποκατάσταση της πληγωμένης από ορισμένες περιπτώσεις αυτοδιοικητικής αξιοπρέπειας.

 

-Η ανθρωπιά, η πρόνοια και η αλληλεγγύη.

 

-Η πρόληψη και πρόβλεψη στη λειτουργία μας.

 

-Η συνετή προώθηση αλλαγών, όπου απαιτούνται, με πνεύμα συναίνεσης και όχι ρεβανσισμού σκοπιμοτήτων, κομματοκεντρισμού και ιδιοτέλειας. Η αυτοδιοίκηση θα πρέπει να πάψει να είναι το πειραματόζωο της κεντρικής εξουσίας και ο μόνιμος υπεύθυνος των λαθών της.

 

-Η στήριξη υλικά και ηθικά με άμεσες επεμβάσεις της Πολιτείας των αιρετών που την υπηρετούν στο πνεύμα του άρθρου 102 του Συντάγματος.

-Η δημιουργία θεσμικού πλαισίου ανάθεσης τελεσίδικων αποφάσεων στα Δ.Σ. των Δήμων για τα κυρίαρχα θέματα της Ζ.Ε. τους πολεοδομικά, δασικά, κεραιών κινητής τηλεφωνίας, πρόνοιας και αλληλεγγύης, πολιτικής προστασίας, κυκλοφοριακά.

-Με θέσπιση δίκαιων και απλών ελεγκτικών μηχανισμών.

 

-Η εισαγωγή στον προληπτικό έλεγχο του θεσμού «της προτεινόμενης και της γενόμενης δαπάνης, όπως ισχύει στις ένοπλες δυνάμεις, αφού ο προληπτικός έλεγχος αρκετές φορές δεν είναι έλεγχος νομιμότητας, ως ο νόμος ορίζει, αλλά σκοπιμότητας.

Μόνον έτσι μπορούμε να δεχτούμε ότι ο Προληπτικός Έλεγχος υλοποιεί το ρόλο του.

 

 

-Αγαπητοί συνάδελφοι,

δεν ζητάμε «οφίτσια» και περγαμηνές αλλά αποκατάσταση του ρόλου μας στη διοίκηση σύμφωνα με το Σύνταγμα των Ελλήνων.

 

-Άξια, καθαρά και ανιδιοτελή στελέχη με ικανότητες υπηρέτησης των Ελλήνων, με αμεσότητα, συλλογικότητα και εκπαίδευση μπορούν να σηκώσουν το βάρος της επιβαλλόμενης θεσμικής οργανωτικής, διοικητικής, λειτουργικής και οικονομικής ανασυγκρότησης της αυτοδιοίκησης.

-Ο αυτοδιοικητικός μας ρόλος επαναβεβαιώνεται δημιουργικά για την δοκιμαζόμενη κοινωνία και τον άνθρωπο

- Με θεσμική, οργανωτική και λειτουργική ανασυγκρότηση.

-Με επαγγελματισμό στοχοποίηση και μετρήσιμα αποτελέσματα.

-Με υλική και ηθική αποκατάσταση του ρόλου των αιρετών της αυτοδιοίκησης.

-Με δημιουργία της ταυτότητας κάθε Δήμου χωριστά.

-Με διαφάνεια, καθαρότητα, διαδικασίες, σοβαρότητα, υπευθυνότητα και έλεγχο στη λειτουργία μας.

-Με αυτοδιοίκηση που θα πάψει επιτέλους να αποφασίζει και να λειτουργεί με βάση τις εκάστοτε κομματικές κατευθύνσεις, αλλά με βάση το συμφέρον του Έλληνα δημότη που υπηρετεί στο πλαίσιο ενός ευνομούμενου κράτους.

Με διαφάνεια απλό και μοναδικό σύστημα ελέγχου που θα έχει ως βάση την πρόληψη και όχι την καταστολή.

 

-Ανεξάρτητη τοπική αυτοδιοίκηση σε πλήρη εφαρμογή του Συντάγματος των Ελλήνων θέλουμε.

 

Υγεία, δύναμη και επιτυχίες στο δύσκολο έργο μας.

 

Δημήτριος Στεργίου- Καψάλης

Δήμαρχος Πεντέλης

 

 

 ΕΙΣΗΓΗΣΗ Β'

 

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ-ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΕΔΑ & ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΕΝΤΕΛΗΣ

ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΕΡΓΙΟΥ – ΚΑΨΑΛΗ

ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΔΑ

Κύριοι Συνάδελφοι εκλεκτοί εθελοντές,

στα πλαίσια της Γενικής Συνέλευσης της ΠΕΔΑ εν’ όψη του Συνεδρίου μας, θα προσπαθήσω να σας παρουσιάσω στο διατιθέμενο χρόνο, το θέμα της Πολιτικής Προστασίας στο επίπεδο του Δήμου.

  1. 1. Ο Ρόλος της Πολιτικής Προστασίας για την Κοινωνία

Οι μεγάλες κλιματικές αλλαγές που ο άνθρωπος επέφερε με την καταστροφική για το περιβάλλον λειτουργία του τους τελευταίους αιώνες κυρίως θυσιάζοντας το στο βωμό του κέρδους, είχαν σαν συνέπεια:

α. Πολύ υψηλές θερμοκρασίες το Καλοκαίρι που οι μεγάλες πολλές φορές ταχύτητες των ανέμων τις κάνουν τις πυρκαγιές ακόμα πιο επικίνδυνες.

β. Ισχυρές Χιονοπτώσεις.

γ. Μεγάλους όγκους ομβρίων υδάτων σε μικρό χρονικό διάστημα.

δ. Συχνοί ενίοτε καταστροφικοί σεισμοί, οι επιδρομές εντόμων, τρωκτικών,οι καύσωνες και η εξάπλωση εθνικά και παγκόσμια σοβαρών εν πολλοίς θανατηφόρων λοιμώξεων.

Είναι λοιπόν αναντίρρητη ανάγκη η ύπαρξη και η λειτουργία μιας Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας σε Κρατικό και κυρίως τοπικό επίπεδο.  

Οι θεομηνίες:

α. Δεν καταστέλλονται προλαβαίνονται(Πρόληψη-Πρόληψη- Πρόληψη)

β. Απαιτούν για την αντιμετώπισή τους:

Σοβαρή και δοκιμασμένη σχεδίαση που δεν αφήνει ‘’Τίποτα στην Τύχη’’

γ. Άριστη εκπαίδευση του προσωπικού με κατάλληλο ατομικό εξοπλισμό σε συνεχή επαγρύπνηση κυρίως πριν να εκδηλωθεί η θεομηνία.

δ. Πλήρη γνώση από τα στελέχη της του θεάτρου των επιχειρήσεων

ε. Κατάλληλο μηχανολογικό εξοπλισμό.

στ. Συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων και κοινό επιχειρησιακό έλεγχο κατά την εξέλιξή τους

ζ. Πειθαρχία και έλεγχο κατά την εξέλιξή τους με σταθερό και κινητό (επί τόπου) κέντρο επιχειρήσεων.

η. Αξιοποίηση κατά φάση και κυρίως στην πρόληψη του Εθελοντισμού

θ. Κυρίως όμως οι θεομηνίες απαιτούν δουλειά και προετοιμασία των κοινωνιών και των χώρων που αναμένεται να πλήξουν πριν να μας πλήξουν και επαγρύπνηση ώστε να μην μας αιφνιδιάσουν.

 

  1. 2. Η Πολιτική Προστασία στην Αυτοδιοίκηση

Η Αυτοδιοίκηση, το επίπεδο εξουσίας που βρίσκεται πιο κοντά απ’όλα στο πολίτη και τις περιοχές που δοκιμάζονται.

Η πλήρη γνώση του θεάτρου των επιχειρήσεων και των ανθρώπων που το κατοικούν , καθιστά την Αυτοδιοίκηση τον Κύριο Φορέα πρόληψης.

Η σοβαρότητα της αποστολής Πολιτικής Προστασίας που έχει η Αυτοδιοίκηση απαιτεί:

- Θεσμοθετημένη Δομή Πολιτικής Προστασίας στον ΟΕΥ του.

-Στελέχωση της Δομής Πολιτικής Προστασίας .

-Σύσταση και διατήρηση Εθελοντικού Κλιμακίου Πολιτικής Προστασίας κατά Δήμο.

-       Εξοπλισμό.

-       Καλά Οργανωμένο και στελεχωμένο όταν απαιτείται ΚΕΠΙΧ.

-       Στολές και είδη ατομικής προστασίας.

-       Σύστημα Επικοινωνιών.

-       Σχεδίαση.

-       Προβλέψεις για χώρους συγκέντρωσης , επιβίωσης.

-       Συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης εκκενώσεως οικισμών και πόλεων.

 

  1. Κύριοι Άξονες Δράσης Πολιτικής Προστασίας

 

Α. Πυρκαγιές

(1) Η Δασική Πυρκαγιά αντιμετωπίζεται ΠΡΙΝ εκραγεί.

(2) Πρόληψη:

-       Καλή Διαχείριση των δασών.

-       Επιτήρηση-Άμεση Επέμβαση ή Βάση

-       Συντήρηση των δασικών δρόμων

-       Συντήρηση στελέχωση επικοινωνία των πυροφυλακίων σε 24ωρη βάση

-       Μόνιμα στελεχωμένο ΚΕΠΙΧ

-       Δεξαμενές πλήρωσης Ε/Π ERISSON

-       Κοπή των χόρτων παντού

-       Περιπολίες στα δάση

-       Διατήρηση ΟΛΩΝ των πυροσβεστικών μας μέσων εντός των Αστικών και Περιστατικών δασών με δείκτη επικινδυνότητας 4.

-       Λειτουργία της γραμμής Παρατηρητήριο (Βλέπω-Αναφέρω)

  • Ø ΚΕΠΙΧ (αξιολογώ-Δίνω Εντολή)
  • Ø Όχημα εντός Δάσους (Εντοπίζω- Επεμβαίνω-Αναφέρω)

 

(3)Καταστολή: Ενίσχυση στη λειτουργία υλοποίησης του επιχειρησιακού σχεδιασμού του Πυροσβεστικού Σώματος

(4) Αποκατάσταση των περιοχών που επλήγησαν

Κορμοδέματα-Κλαδοπλέγματα-Δενδροφυτεύσεις.

Β. Αντιμετώπιση Χιονοπτώσεων

(1) Καλή προετοιμασία προσωπικού, εξοπλισμού, έγκαιρη επέμβαση (όχι αιφνιδιασμός)

(2) Συντήρηση διαθεσιμότητα εκχιονιστικών Μηχανημάτων (Λεπίδες-Αλατιέρες)

(3) Έγκαιρη προμήθεια ψηφίδας αλατιού ή θαλασσινού νερού

(4) Έλεγχο, συντήρηση καλή, ιδίως των οικολογικών αλατεριών (Διαθεσιμότητα σε σκούπες)

(5) Καλή Επιχειρησιακή σχεδίαση με προτεραιότητες

(6) Πλήρης Έλεγχος και συντονισμός των επιχειρήσεων από το ΚΕΠΙΧ με άριστο σύστημα επικοινωνιών.

-       Εκχιονιστικά μέσα:

  • Ø Σύγχρονο εκχιονιστικό με μεγάλες δυνατότητες (φωτόV400)
  • Ø Μικρό εκχιονιστικό πόλεως(φωτόNavara)
  • Ø Μεγάλη 4 τόνη αλατιέρα (Αρπάγης)
  • Ø 2 1|2 τονη οικολογική αλατιέρα (εξήγηση λειτουργίας της) (του V)
  • Ø Μικρή αλατιέρα (του Navara)

Γ. Πλημμύρες:

Η χωροταξική διαμόρφωση κάθε ζώνης ευθύνης Δήμου σε συνδυασμό και με την αλόγιστη δόμηση και της πλημμυρικής ζώνης ο μη καθαρισμός των ρεμάτων και των έργων απορροής των ομβρίων του οικιστικού ιστού, έχουν ως συνέπεια την δημιουργία «καταστρεπτικών πλημμυρικών φαινομένων»

Οι Δήμοι απαιτείται να :

α. Έχουν σαφή και εμπεριστατωμένη σχεδίαση.

β. Συνεχή και καθημερινό έλεγχο των συστημάτων απορροής ομβρίων υδάτων.

γ. Συνεχή όχληση της περιφέρειας για καθαρισμό των ρεμάτων της περιοχής.

δ. Δυνατότητα έγκαιρης ενημέρωσης και εκκένωσης αν απαιτείται του πληθυσμού της περιοχής που πρόκειται να πληγεί η πλήττεται.

ε. Επαρκή καλοσυντηρημένο και λειτουργούντα κατάλληλο Μηχανολογικό Εξοπλισμό.

στ. Συνεχή Διοίκηση και έλεγχο των επιχειρήσεων στο χώρο έκρηξης και εξέλιξης της θεομηνίας.

 

 

Δ. Σεισμοί

Εδώ αγαπητοί μου Συνάδελφοι ο αιφνιδιασμός είναι όλες σχεδόν τις φορές και το εύρος της καταστροφής ανάλογα με την πειθαρχία της κοινωνίας στην εκτέλεση των κατασκευών της σύμφωνα με τον αντισεισμικό κανονισμό και την εκπαίδευση των μελών της σε όλες τις ηλικίες και δομές στο τρόπο αντίδρασής τους.

Η αυτοδιοίκηση έχει ρόλο σοβαρό:

-       Στην προετοιμασία της κοινωνίας και την εκπαίδευσή της να αντιδράσει σωστά σε ένα σεισμό

-       Στην οργάνωση άμεσα των χώρων που θα στηρίξουν αρχικά τους πληγέντες.

-       Την εξασφάλιση της Διοίκησης με ΚΕΠΙΧ-Καλές Επικοινωνίες και Εθελοντές στην φάση της αποκατάστασης των πληγεισών περιοχών.

 

Ε. Λοιπές Θεομηνίες

Σήμερα η κοινωνία μπορεί να πληγεί και από ένα άλλο σωρό θεομηνιών που για την αντιμετώπισή τους απαιτείται ο Δήμος να είναι στη πρώτη γραμμή με :

-       Δομές

-       Προσωπικό Εκπαιδευμένο

-       Εθελοντισμό Εκπαιδευμένο

-       ΚΕΠΙΧ

-       Επικοινωνίες

-       Σχεδίαση (Ευέλικτη)

-       Εξοπλισμό (ατομικό και εξειδικευμένο)

-       Διοίκηση με γνώση και συνέπεια.

 

 

 

 

  1. 4. Οι Δήμοι της ΠΕΔΑ - Προτεραιότητες Πολιτικής Προστασίας

 

α. Χάρτης με Όρια Δήμων (Φωτό)

β. Προτεραιότητες Πολιτικής Προστασίας

Αν παρατηρήσουμε το Χάρτη Διάταξης των Δήμων και κυρίως της ανάπτυξης της ζώνης ευθύνης τους, θα δούμε ότι εκτός της περίπτωσης του Σεισμού για τον οποίο όλοι θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με τις ίδιες πιθανότητες για τις άλλες τρεις (3) βασικές θεομηνίες Πυρκαγιές (Δασικές)-Αντιμετώπιση Χιονοπτώσεων και πλημμύρες φαίνεται να είναι όπως παρακάτω:

-       Ορεινοί Δήμοι όσοι αναπτύσσονται με οικιστικό ιστό πάνω από τα 300m αντιμετωπίζουν κατά κανόνα τις θεομηνίες των Πυρκαγιών και των Χιονοπτώσεων και λιγότερο έως καθόλου των πλημμυρών.

-       Δήμοι με μεγάλες δασικές εκτάσεις αντιμετωπίζουν ως πρώτη και κύρια απειλή την θεομηνία από πυρκαγιά και στην συνέχεια από σεισμούς, Πλημμύρες, Χιονοπτώσεις.

-       Τέλος Δήμοι παράκτιων και παραρεμάτιων περιοχών αντιμετωπίζουν ως πρώτη απειλή θεομηνίας την πλημμύρα.

Γενικά εκτιμώ ότι τα χρόνια έχουν αποδείξει σε κάθε Δήμο το είδος της πρώτης απειλής θεομηνίας.

  1. 5. Σύνδεσμοι

Την τελευταία 20ετία λειτουργούν κυρίως ως Φορείς Πολιτικής Προστασίας.

Η επί πέντε (5) θητείες εμπειρία μου ως Προέδρου του ΣΠΑΠ μου δίνει το δικαίωμα να εκφράσω την άποψη ότι οι φορείς αυτοί αποτελούν και μπορούν και ακόμα καλύτερα να αποτελέσουν Φορείς Στήριξης και έκφρασης της Πολιτικής Προστασίας στο πλαίσιο της Αυτοδιοίκησης Α’ Βαθμού.

 

  1. 6. Ο Ρόλος του Εθελοντισμού στις Αποστολές Πολιτικής Προστασίας του Δήμου

Ο βασικός αιμοδότης στελέχωσης της Π.Π. Δήμου είναι ο Εθελοντισμός. Ο Εθελοντισμός γίνεται δύναμη εγγύησης για το Δήμο αν είναι οργανωμένος, πειθαρχημένος, συγκροτημένος και άριστα εκπαιδευμένος.

Απαραίτητο είναι λοιπόν όλοι οι Δήμοι από σήμερα να συστήσουν αν δεν έχουν το Εθελοντικό Κλιμάκιο Π.Π.

 

Ο Δήμος οφείλει να στηρίζει την πολύπλευρη και πολυεπίπεδη εκπαίδευση των Εθελοντών, την εξασφάλιση των ειδών ατομικής προστασίας για την ασφαλή υλοποίηση της αποστολής τους στις θεομηνίες , οχήματα και λοιπό μηχανολογικό εξοπλισμό, καύσιμα, λιπαντικά, συντήρησητων οχημάτων του Εθελοντικού Κλιμακίου, αδειοδοτήσεις οδήγησης των οχημάτων του Δήμου από τους Εθελοντές, καθώς και ασφάλισή τους έναντι ατυχημάτων κατά το χρόνο υλοποίησης της αποστολής

Δυστυχώς και η αυτοδιοίκηση αλλά και κυρίως η Κεντρική Εξουσία δεν έχει στηρίξει μέχρι σήμερα όσο πρέπει το θεσμό του Εθελοντισμού σε όλα τα επίπεδα και θεσμικά και οικονομικά.

«Ο Εθελοντισμός είναι μοναδική πράξη που μέσα από αυτήν, εκείνος που την προσφέρει, δεν προσδοκά ανταλλάγματα.

Ο Εθελοντής διακατέχεται από τον έρωτα του ερασιτέχνη, τη συνέπεια του επαγγελματία, την πειθαρχία του στρατιώτη και την ανιδιοτέλεια του ανώτερου ανθρώπου»

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ+ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ=ΝΙΚΗ

  1. 7. Το Κράτος στον αγώνα Π.Π. της Αυτοδιοίκησης

Εδώ φαίνεται σαν το Κράτος δεν λειτουργεί με βάση την θέση ότιη αποστολή αυτή ανήκει ολοκληρωτικά και σε όλες τις φάσεις της με προεξέχουσα την πρόληψη στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Α’ Βαθμού την οποία οφείλει και να στηρίξει με κάθε μέσο.

Είναι εδώ που το κράτος οφείλει να στηρίξει:

  • Εξοπλιστικό πρόγραμμα προμήθειας οχημάτων και μηχανολογικού εξοπλισμού
  • Σοβαρή και αξιόπιστη σχεδίαση από όλους του Δήμους .
  • Τα οικονομικά βάρη πρόληψης αντιμετώπισης των θεομηνιών από τους Δήμους.
  • Τον Εθελοντισμό σε θεσμικό, λειτουργικό πλαίσιο.
  • Έργα που θα εξαλείφουν ή θα περιορίζουν τις επιπτώσεις από θεομηνίες.
  • Να εξασφαλίσει τον αναγκαίο μηχανολογικό εξοπλισμό.

Εκτιμούμε ότι στο τομέα της Π.Π. το Κράτος μας έχει πολλά βήματα να κάνει.

Τέλος στον τομέα της Π.Π. η Συνεργασία είναι Μονόδρομος για την Επιτυχία.

 

  1. 8. Προτάσεις

-       Αποδοχή από την Κεντρική Εξουσία του Δόγματος ότι η υλοποίηση της Π.Π. ανήκει στην Αυτοδιοίκηση κυρίως στη φάση της πρόληψης.

-       Θεσμοθετημένο τμήμα Π.Π. κατά Δήμο.

-       Στήριξη του Εθελοντισμού θεσμικά και λειτουργικά

-       Σχεδίαση ρεαλιστική και εφαρμόσιμη.

-       Εξασφάλιση του απαραίτητου κατ’ ελάχιστου εξοπλισμού

-       Οικονομική στήριξη από την Κεντρική εξουσία των Δήμων για την πρόληψη και αντιμετώπιση των θεομηνιών

-       Θέσπιση ενός Ειδικού Συνεργάτη Συμβούλου με βασική εξειδίκευση στα θέματα Π.Π.

-       Εκπαίδευση αιρετών, υπηρεσιακών και Εθελοντών στο Ινστιτούτο Αυτοδιοίκησης στην Π.Π.

-       Ασκήσεις αντιμετώπισης θεομηνιών.

 

 

  1. 9. Επίλογος

Κύριοι συνάδελφοι, εκλεκτοί εθελοντές, κάνουμε σήμερα προσπάθεια ανάδειξης της Π.Π. και του Εθελοντισμού ως κύριας αποστολής των Δήμων της Χώρας και σας παρουσιάσαμε όσο ο χρόνος μας επέτρεψε:

-       Το θέμα των θεομηνιών Π.Π. και της αντιμετώπισης τους στις φάσεις πρόληψης και καταστολής.

-       Το ρόλο της οργάνωσης της προσφοράς και των δυνατοτήτων του Εθελοντισμού στη Π.Π.

-       Το ρόλο την προοπτική, την σχεδίαση, την οργάνωση και την λειτουργία της Π.Π. στο επίπεδο της Αυτοδιοίκησης

-       Την ανάγκη συνεργασίας όλων των φορέων.

Υποβάλουμε με το παρόν τις αρχικές προτάσεις μας και δεσμευόμαστε για την συνέχιση των προσπαθειών που θα προωθήσουν το ρόλο της Αυτοδιοίκησης και του Εθελοντισμού στηΠ.Π.

Κλείνοντας πιστεύουμε ότι η ΠΕΔΑ και η ΚΕΔΕθα είναι εδώ για να στηρίξει με κάθε μέσο την οργάνωση της Π.Π. και του Εθελοντισμού σε όλους τους Δήμους της Χώρας.

 

Σας Ευχαριστώ

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας

Δημήτρης Στεργίου-Καψάλης

Δήμαρχος Πεντέλης

 

 

 

 

 

 


Ημερολόγιο Εκδηλώσεων

Μάϊος 2019
ΚΥ ΔΕ ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Επισκέψεις Ιστοχώρου

σήμερα επισκέφθηκανσήμερα επισκέφθηκαν31
από Ιούνιο 2010 επισκέφθηκαναπό Ιούνιο 2010 επισκέφθηκαν1107318

Χάρτης Ιστοχώρου

sitemap www.stergiou-kapsalis.gr Sitemap για πλοήγηση