Συμμετοχή του Δημάρχου Πεντέλης & Προέδρου Πολιτικής Προστασίας & Εθελοντισμού της ΠΕΔΑ κ. Δημήτρη Στεργίου-Καψάλη στον «Προσυνεδριακό Διάλογο Αιρετών» στο Λουτράκι

prosynedrioLoytraki_22_4exof_Epitrophs_PolProΟ Δήμαρχος Πεντέλης κ. Δημήτρης Στεργίου-Καψάλης συμμετείχε στον «Προσυνεδριακό Διάλογο Αιρετών» που έγινε στο Λουτράκι σήμερα 22 Απριλίου 2015 ως Σύνεδρος και ήταν κεντρικός ομιλητής για το θέμα της Πολιτικής Προστασίας...

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ

Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων

Δ/νση : Καλαμβόκη 2Α

Τ.Κ. 15127 Μελίσσια                                                                              Μελίσσια 22 Απριλίου 2015

Τηλ: 2132050015-17-18

Φαξ : 2132050039

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – 128

ΘΕΜΑ: Συμμετοχή του Δημάρχου Πεντέλης & Προέδρου Πολιτικής Προστασίας & Εθελοντισμού της ΠΕΔΑ στον «Προσυνεδριακό Διάλογο Αιρετών» στο Λουτράκι

Ο Δήμαρχος Πεντέλης κ. Δημήτρης Στεργίου-Καψάλης συμμετείχε στον «Προσυνεδριακό Διάλογο Αιρετών» που έγινε στο Λουτράκι σήμερα 22 Απριλίου 2015 ως Σύνεδρος και ήταν κεντρικός ομιλητής για το θέμα της Πολιτικής Προστασίας.

 

Συνημμένο 1: Η Τοποθέτησή του

 

 

 

Συνημμένο 1

 

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ-ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΕΔΑ & ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΕΝΤΕΛΗΣ

ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΕΡΓΙΟΥ – ΚΑΨΑΛΗ

ΣΤΟ ΠΡΟΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΚΕΔΕ ΣΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ

 

Κύριοι Συνάδελφοι εκλεκτοί εθελοντές,

στα πλαίσια της προσυνεδριακής μας αυτής συνάντησης εν’ όψη του Συνεδρίου μας, θα προσπαθήσω να σας παρουσιάσω στο διατιθέμενο χρόνο, το θέμα της Πολιτικής Προστασίας στο επίπεδο του Δήμου.

1. Ο Ρόλος της Πολιτικής Προστασίας για την Κοινωνία

Οι μεγάλες κλιματικές αλλαγές που ο άνθρωπος επέφερε με την καταστροφική για το περιβάλλον λειτουργία του τους τελευταίους αιώνες κυρίως θυσιάζοντας το στο βωμό του κέρδους, είχαν σαν συνέπεια:

α. Πολύ υψηλές θερμοκρασίες το Καλοκαίρι που οι μεγάλες πολλές φορές ταχύτητες των ανέμων τις κάνουν ακόμα πιο επικίνδυνες.

β. Ισχυρές Χιονοπτώσεις ακόμα και σε παράκτιες ζώνες και στα κέντρα των πόλεων

γ. Μεγάλους όγκους ομβρίων  υδάτων σε μικρό χρονικό διάστημα, αναπτύσσοντας έτσι ισχυρά πλημμυρικά φαινόμενα.

δ. Στα παραπάνω ισχυρά σχεδόν καθημερινά  καιρικά φαινόμενα θα πρέπει να προστεθούν οι συχνοί ενίοτε καταστροφικοί σεισμοί, οι επιδρομές εντόμων, τρωκτικών, οι καύσωνες και η εξάπλωση εθνικά και παγκόσμια σοβαρών εν πολλοίς θανατηφόρων λοιμώξεων.

Είναι λοιπόν αναντίρρητη ανάγκη η ύπαρξη και η λειτουργία μιας Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας σε Κρατικό και  κυρίως τοπικό επίπεδο καλά στελεχωμένης, με άριστη εκπαίδευση των στελεχών της, πλήρως εξοπλισμένης και σε συνεχή επαγρύπνηση αφού οι θεομηνίες όταν αιφνιδιάσουν τα συστήματα Πολιτικής Προστασίας και τις Κοινωνίες γίνονται ακόμα πιο καταστρεπτικές.

Γενικά τα συστήματα Πολιτικής Προστασίας σε όλα τα επίπεδα, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι θεομηνίες:

α. Δεν καταστέλλονται προλαβαίνονται (Πρόληψη-Πρόληψη-Πρόληψη)

β. Απαιτούν για την αντιμετώπισή τους:

Σοβαρή και δοκιμασμένη σχεδίαση που δεν αφήνει ‘’Τίποτα στην Τύχη’’

γ. Άριστη εκπαίδευση του προσωπικού με κατάλληλο ατομικό εξοπλισμό  σε συνεχή επαγρύπνηση κυρίως πριν να εκδηλωθεί η θεομηνία.

δ. Πλήρη γνώση από τα στελέχη της του θεάτρου των επιχειρήσεων

ε. Κατάλληλο μηχανολογικό εξοπλισμό όπως με λεπτομέρεια θα σας αναπτυχθεί παρακάτω κατά περίπτωση. Μη ξεχνάτε ότι το ‘’Εργαλείο κάνει το μάστορα’’

στ. Συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων και κοινό επιχειρησιακό έλεγχο κατά την εξέλιξή τους

ζ. Πειθαρχία και έλεγχο κατά την εξέλιξή τους με σταθερό και κινητό (επί τόπου) κέντρο επιχειρήσεων που θα διαθέτει άριστο  σύστημα επικοινωνιών (Διοίκηση=Επικοινωνίες) που θα λειτουργεί με πειθαρχία  και κανόνες.

η. Αξιοποίηση κατά φάση και κυρίως στην πρόληψη του Εθελοντισμού

θ. Κυρίως όμως οι θεομηνίες απαιτούν δουλειά και προετοιμασία των κοινωνιών και των χώρων που αναμένεται να  πλήξουν πριν να μας πλήξουν και επαγρύπνηση ώστε να μην μας αιφνιδιάσουν.

Λεπτομερέστερες αρχές αντιμετώπισής τους κατά θεομηνία θα σας αναπτυχθούν και στην συνέχεια.

 

2. Η  Πολιτική Προστασία στην Αυτοδιοίκηση

Η Αυτοδιοίκηση, το επίπεδο εξουσίας που βρίσκεται πιο κοντά απ’όλα στο πολίτη και τις περιοχές που δοκιμάζονται είναι αυτή που καλείται κατά κύριο λόγο  να υλοποιήσει την πρόληψη και να αντιμετωπίσει σε συνεργασία  με τις δομές του κράτους όλες σχεδόν  τις θεομηνίες.

Η πλήρη γνώση του θεάτρου των επιχειρήσεων και των ανθρώπων που το κατοικούν , καθιστά  την Αυτοδιοίκηση τον Κύριο Φορέα πρόληψης , προετοιμασίας της Κοινωνίας  και του Θεάτρου των Επιχειρήσεων  και εγκαίρου προειδοποιήσεως των Κοινωνιών  που πλήττονται  για να μην αιφνιδιαστούν στη φάση της πρόληψης  και κύριο συμμετοχικό  φορέα στη φάση της αντιμετώπισης ή καταστολής της θεομηνίας που έχει εκραγεί.

Η σοβαρότητα  της αποστολής Πολιτικής Προστασίας που έχει η Αυτοδιοίκηση εκ των πραγμάτων κυρίως κατά την φάση της πρόληψης, που κατά την γνώμη και εμπειρία μου είναι η βάση  για την αποτροπή της καταστροφής από την θεομηνία, απαιτούν κατά περίπτωση  Δήμου, αναλόγως περιοχής ανάπτυξης και θεομηνιών που πλήττεται τα παρακάτω:

-   Θεσμοθετημένη Δομή Πολιτικής Προστασίας στον  ΟΕΥ του.

-   Στελέχωση της Δομής Πολιτικής Προστασίας  με πυρήνες στη φάση ηρεμίας και πρόβλεψη ανάπτυξής της σταδιακά και πλήρως με την εξέλιξη της θεομηνίας.

-   Σύσταση και διατήρηση Εθελοντικού Κλιμακίου Πολιτικής Προστασίας κατά Δήμο.

-   Εξοπλισμό σε είδος και αριθμό ανάλογο  με την θεομηνία και το εύρος που κατά κανόνα πλήττει την περιοχή του.

-   Καλά Οργανωμένο και  στελεχωμένο όταν απαιτείται ΚΕΠΙΧ.

-   Στολές και είδη ατομικής προστασίας των στελεχών, υπαλλήλων και εθελοντών.

-    Σύστημα Επικοινωνιών απαραίτητο για την Διοίκηση των Επιχειρήσεων.

-    Σχεδίαση για κάθε θεομηνία.

-    Προβλέψεις για χώρους συγκέντρωσης , επιβίωσης.

-    Συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης εκκενώσεως  οικισμών και πόλεων.

 

 3.  Κύριοι Άξονες Δράσης Πολιτικής Προστασίας

 

Α. Πυρκαγιές

(1) Η Δασική Πυρκαγιά αντιμετωπίζεται ΠΡΙΝ ανάψει αφού όταν εκραγεί με τις συνθήκες που συνήθως εκρήγνυται αέρας 10 Μποφώρ  δύσκολα ή καθόλου αντιμετωπίζεται.

-   Καλή Σχεδίαση

 

(2) Πρόληψη:

-    Καλή Διαχείριση των δασών  ανύπαρκτη για πολλά χρόνια τώρα

-    Επιτήρηση-Άμεση  Επέμβαση ή Βάση

-    Συντήρηση των δασικών δρόμων

-    Συντήρηση στελέχωση επικοινωνία των πυροφυλακίων σε 24ωρη βάση

-    Μόνιμα στελεχωμένο ΚΕΠΙΧ

-    Δεξαμενές πλήρωσης  Ε/Π  ERISSON

-    Κοπή των χόρτων παντού

-    Περιπολίες στα δάση

-    Διατήρηση ΟΛΩΝ των πυροσβεστικών μας μέσων εντός των Αστικών και Περιστατικών δασών με δείκτη επικινδυνότητας 4.

-    Λειτουργία της γραμμής  Παρατηρητήριο (Βλέπω-Αναφέρω)

  • ΚΕΠΙΧ (αξιολογώ-Δίνω Εντολή)
  • Όχημα εντός Δάσους (Εντοπίζω- Επεμβαίνω-Αναφέρω)

 

(3) Καταστολή: Ενίσχυση στη λειτουργία υλοποίησης του επιχειρησιακού σχεδιασμού του Πυροσβεστικού Σώματος

Απόφαση-Υλοποίηση τυχόν εκκένωσης οικισμών

(4) Αποκατάσταση των περιοχών που επλήγησαν

Κορμοδέματα-Κλαδοπλέγματα-Δενδροφυτεύσεις σε περιοχές που δεν πρόκειται να λειτουργήσει η φυσική αναδάσωση εφ’όσον καίγονται  για 2η και πλέον φορά.

 

Β. Αντιμετώπιση Χιονοπτώσεων

(1) Καλή προετοιμασία προσωπικού, εξοπλισμού, έγκαιρη επέμβαση (όχι αιφνιδιασμός)

(2) Συντήρηση διαθεσιμότητα εκχιονιστικών Μηχανημάτων (Λεπίδες-Αλατιέρες)

(3) Έγκαιρη προμήθεια ψηφίδας αλατιού ή θαλασσινού νερού

(4) Έλεγχο, συντήρηση καλή, ιδίως των οικολογικών αλατεριών (Διαθεσιμότητα σε σκούπες)

(5) Καλή Επιχειρησιακή σχεδίαση με προτεραιότητες

(6) Πλήρης Έλεγχος και συντονισμός των επιχειρήσεων από το ΚΕΠΙΧ με άριστο σύστημα επικοινωνιών.

 

Η αντιμετώπιση των χιονοπτώσεων είναι και αυτή μια επιχείρηση που για να μην αιφνιδιαστούμε πρέπει να έχουμε έγκαιρη και συνεχή μετεωρολογική ενημέρωση, καλή σχεδίαση  και μηχανολογικό εξοπλισμό, εκπαιδευμένα στελέχη, έμπειρο ΚΕΠΙΧ και άριστες επικοινωνίες.

Είναι ανάγκη όμως εδώ να γνωρίζουμε ακόμα και τις παρακάτω λεπτομέρειες:

-   Στη σχεδίασή μας πρέπει να έχουμε προτεραιότητες δρόμων με βάση την κύρια αποστολή μας που είναι να κρατήσουμε τις πόλεις μας ανοιχτές και τα μέσα μας είναι περιορισμένα.

-   Το αλάτι ή η ψηφίδα πέφτει στο οδόστρωμα πριν το χιόνι να το στρώσει. Το αλάτι επάνω στο χιόνι που έπεσε ή στην παγωνιά πολύ λίγο έως καθόλου λειτουργεί.

-   Τα εκχιονιστικά  είναι ειδικά μηχανήματα  και λίγα, ακινησία την ώρα της επιχείρησης μπορεί να μας οδηγήσει σε αποτυχία υλοποίησης της αποστολής μας.

-   Η επιχείρηση είναι δύσκολη και το ατύχημα  παραμονεύει (Καλό ατομικό εξοπλισμό για το προσωπικό).

-   Διατήρηση στο ΚΕΠΙΧ Οχήματος Άμεσης Επέμβασης για ανθρωπιστική βοήθεια.

-   Το αλάτι καταστρέφει τα μηχανήματα , καλό πλύσιμο και συντήρηση αμέσως μόλις τελειώσει η υλοποίηση της αποστολής εκχιονισμού.

-   Εκχιονιστικά μέσα:

  • Σύγχρονο εκχιονιστικό με μεγάλες δυνατότητες (φωτό V400)
  • Μικρό εκχιονιστικό πόλεως(φωτό Navara)
  • Μεγάλη 4 τόνη αλατιέρα (Αρπάγης)
  • 2 1|2 τονη οικολογική αλατιέρα (εξήγηση λειτουργίας της) (του V)
  • Μικρή αλατιέρα (του Navara)

 

Γ. Πλημμύρες:

Η χωροταξική διαμόρφωση κάθε ζώνης ευθύνης Δήμου σε συνδυασμό και κυρίως με την τάση των αρμόδιων φορέων και υπηρεσιών τον τελευταίο μισό αιώνα να θεωρούν εξωραϊσμό του οικιστικού ιστού την υπογειοποίηση των ρεμάτων και την αλόγιστη δόμηση και της  πλημμυρικής ζώνης που δεν είχε ακόμα θεσπιστεί, όπως επίσης  αρκετές φορές ο μη καθαρισμός των ρεμάτων και των έργων απορροής των ομβρίων του οικιστικού ιστού, έχουν ως συνέπεια την δημιουργία «καταστρεπτικών πλημμυρικών φαινομένων»

Ο ρόλος μας, ο ρόλος της Αυτοδιοίκησης είναι και εδώ βασικός και δυτός στην προετοιμασία των περιοχών μας  που είναι σε γενικές γραμμές γνωστές και απειλούνται να πληγούν και δυστυχώς στην αποκατάσταση των περιοχών που επλήγησαν

Οι Δήμοι απαιτείται να :

α. Έχουν σαφή και εμπεριστατωμένη σχεδίαση των περιοχών που πλήττονται εντός της Ζώνης ευθύνης τους.

β. Συνεχή και καθημερινό έλεγχο  των συστημάτων απορροής ομβρίων υδάτων των περιοχών αυτών.

γ. Συνεχή όχληση της περιφέρειας για καθαρισμό των ρεμάτων της περιοχής.

δ. Δυνατότητα έγκαιρης ενημέρωσης  και εκκένωσης αν απαιτείται  του πληθυσμού της περιοχής που πρόκειται να πληγεί η πλήττεται.

ε. Επαρκή καλοσυντηρημένο και λειτουργούντα κατάλληλο Μηχανολογικό Εξοπλισμό και κατάλληλο ατομικό εξοπλισμό ένδυσης των στελεχών τους

στ. Συνεχή Διοίκηση και έλεγχο των επιχειρήσεων στο χώρο έκρηξης και εξέλιξης της θεομηνίας.

 

Δ. Σεισμοί

Εδώ αγαπητοί μου Συνάδελφοι ο αιφνιδιασμός είναι όλες σχεδόν τις φορές και το εύρος της καταστροφής ανάλογα με την πειθαρχία της κοινωνίας στην εκτέλεση των κατασκευών της σύμφωνα με τον αντισεισμικό κανονισμό και την εκπαίδευση των μελών της σε όλες τις ηλικίες και δομές στο τρόπο αντίδρασής τους.

Η αυτοδιοίκηση έχει ρόλο σοβαρό:

-     Στην προετοιμασία της κοινωνίας και την εκπαίδευσή της να αντιδράσει σωστά σε ένα σεισμό

-     Στην οργάνωση άμεσα των χώρων που θα στηρίξουν αρχικά τους πληγέντες και θα τους εξασφαλίσουν την βιωσιμότητά τους (περιοχές υποδοχής πληγέντων)

-     Την εξασφάλιση της Διοίκησης με ΚΕΠΙΧ-Καλές Επικοινωνίες και Εθελοντές στην φάση της αποκατάστασης των πληγεισών περιοχών.

 

Ε. Λοιπές Θεομηνίες

Σήμερα η κοινωνία μπορεί να πληγεί και από ένα άλλο σωρό θεομηνιών που για την αντιμετώπισή τους απαιτείται ο Δήμος να είναι στη πρώτη γραμμή με :

-    Δομές

-    Προσωπικό Εκπαιδευμένο

-    Εθελοντισμό Εκπαιδευμένο

-    ΚΕΠΙΧ

-    Επικοινωνίες

-    Σχεδίαση (Ευέλικτη)

-    Εξοπλισμό (ατομικό και εξειδικευμένο)

-    Διοίκηση με γνώση και συνέπεια.

 

 4. Οι Δήμοι της  ΠΕΔΑ - Προτεραιότητες Πολιτικής Προστασίας

α. Χάρτης με Όρια Δήμων (Φωτό)

β. Προτεραιότητες Πολιτικής Προστασίας

Αν παρατηρήσουμε το Χάρτη Διάταξης των Δήμων και κυρίως της ανάπτυξης της ζώνης ευθύνης τους, θα δούμε ότι εκτός  της περίπτωσης του Σεισμού για τον οποίο όλοι θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με τις ίδιες πιθανότητες για τις άλλες τρεις (3) βασικές θεομηνίες Πυρκαγιές (Δασικές)-Αντιμετώπιση Χιονοπτώσεων και πλημμύρες φαίνεται να είναι όπως παρακάτω:

-   Ορεινοί Δήμοι όσοι αναπτύσσονται με οικιστικό ιστό πάνω από τα 300m αντιμετωπίζουν κατά κανόνα τις θεομηνίες των Πυρκαγιών και των Χιονοπτώσεων και λιγότερο έως καθόλου των πλημμυρών.

-   Δήμοι με μεγάλες δασικές εκτάσεις εντός  και πέριξ του οικιστικού τους Ιστού ανεξαρτήτως υψομέτρου ανάπτυξης του οικιστικού τους ιστού, αντιμετωπίζουν ως πρώτη και κύρια απειλή την θεομηνία από πυρκαγιά και στην συνέχεια από σεισμούς, Πλημμύρες, Χιονοπτώσεις.

-  Τέλος Δήμοι παράκτιων και παραρεμάτιων περιοχών αντιμετωπίζουν ως πρώτη απειλή θεομηνίας την πλημμύρα και οργανώνονται κατ’αρχήν σ’αυτή την κατεύθυνση.

Γενικά εκτιμώ ότι τα χρόνια έχουν αποδείξει  σε κάθε Δήμο το είδος της πρώτης απειλής θεομηνίας τις περιοχές εκδήλωσής της και ήδη έχουν δρομολογήσει τις αρμόδιες υπηρεσίες του να εξοπλιστούν, εκπαιδευτούν και λειτουργήσουν στην κατεύθυνση αντιμετώπισης σε πρώτη προτεραιότητα της απειλής αυτής.

 

5. Σύνδεσμοι

Την τελευταία 20ετία λειτουργούν κυρίως ως Φορείς Πολιτικής Προστασίας.

Η επί πέντε (5) θητείες εμπειρία μου ως Προέδρου του ΣΠΑΠ μου δίνει το δικαίωμα να εκφράσω την άποψη ότι οι φορείς αυτοί αποτελούν και μπορούν και ακόμα καλύτερα να αποτελέσουν Φορείς Στήριξης και έκφρασης της Πολιτικής Προστασίας στο πλαίσιο της Αυτοδιοίκησης Α’ Βαθμού.

 

6. Ο Ρόλος του Εθελοντισμού στις Αποστολές Πολιτικής Προστασίας του Δήμου

Ο βασικός αιμοδότης στελέχωσης της Π.Π. Δήμου είναι ο Εθελοντισμός. Ο Εθελοντισμός γίνεται δύναμη εγγύησης για το Δήμο αν είναι οργανωμένος, πειθαρχημένος, συγκροτημένος και άριστα εκπαιδευμένος.

Απαραίτητο είναι λοιπόν όλοι οι Δήμοι από σήμερα να συστήσουν αν δεν έχουν το Εθελοντικό Κλιμάκιο Π.Π. με αποστολές στο Καταστατικό τους και πέραν της Π.Π. Αποστολές που θα καλύπτουν και όλο το φάσμα της ανθρωπιστικής και Πολιτιστικής Δράσης ενός Δήμου και θα του δίνουν το δικαίωμα να αξιοποιεί για το καλό των συμπολιτών μεγάλο και ποιοτικό ανθρώπινο δυναμικό.

Ο Δήμος οφείλει να στηρίζει την πολύπλευρη και πολυεπίπεδη εκπαίδευση των Εθελοντών, την εξασφάλιση των ειδών ατομικής προστασίας για την ασφαλή υλοποίηση της αποστολής τους στις θεομηνίες , οχήματα και λοιπό  μηχανολογικό εξοπλισμό, καύσιμα, λιπαντικά, συντήρηση των οχημάτων του Εθελοντικού Κλιμακίου, αδειοδοτήσεις οδήγησης των οχημάτων του Δήμου από τους Εθελοντές, καθώς και ασφάλισή τους έναντι ατυχημάτων κατά το χρόνο υλοποίησης  της αποστολής

Ένα Εθελοντικό Κλιμάκιο Δήμου με  50 έως 100 ενεργούς εθελοντές δίνει μια άλλη δυναμική στον αγώνα που δίνουμε ως αυτοδιοίκηση για αντιμετώπιση των θεομηνιών.

Δυστυχώς και η αυτοδιοίκηση αλλά και κυρίως η Κεντρική Εξουσία δεν έχει στηρίξει μέχρι σήμερα όσο πρέπει το θεσμό του Εθελοντισμού σε όλα τα επίπεδα και θεσμικά και οικονομικά.

«Ο Εθελοντισμός είναι μοναδική πράξη που μέσα από αυτήν, εκείνος που την προσφέρει, δεν προσδοκά  ανταλλάγματα, τίτλους, επαίνους, βραβεία και αξιώματα, παρά μόνο την απόλαυση της ανιδιοτελούς πράξης, καλλιεργώντας έτσι μια άλλη συμπεριφορά που αποδεικνύει ήθος.

Ο Εθελοντής διακατέχεται από τον έρωτα του ερασιτέχνη, τη συνέπεια του επαγγελματία, την πειθαρχία του στρατιώτη και την ανιδιοτέλεια του ανώτερου ανθρώπου»

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ + ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ = ΝΙΚΗ

 

7. Το Κράτος στον αγώνα Π.Π. της Αυτοδιοίκησης

Εδώ φαίνεται σαν το Κράτος δεν λειτουργεί με βάση την θέση ότι η αποστολή αυτή ανήκει ολοκληρωτικά και σε όλες τις φάσεις της με προεξέχουσα την πρόληψη στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Α’ Βαθμού την οποία οφείλει και να στηρίξει με κάθε μέσο.

Είναι εδώ που το κράτος οφείλει να στηρίξει:

  • Εξοπλιστικό πρόγραμμα προμήθειας οχημάτων και μηχανολογικού εξοπλισμού το ελάχιστο έστω για όλους τους Δήμους και για κάθε θεομηνία.
  • Σοβαρή και αξιόπιστη σχεδίαση από όλους του Δήμους και για όλες τις θεομηνίες την οποία και περιοδικά να δοκιμάζει με ασκήσεις Π.Π.
  • Τα οικονομικά βάρη πρόληψης  αντιμετώπισης των θεομηνιών από  τους Δήμους με αξιοκρατική μελέτη υπολογισμού των αναγκών και έλεγχο των δαπανών.
  • Τον Εθελοντισμό σε θεσμικό, λειτουργικό πλαίσιο, διαθέτοντας στους εθελοντές  που τιμούν με τον αγώνα τους το τόπο και την πατρίδα τους τα αυτονόητα, τα είδη ατομικής προστασίας στον αγώνα κατά των θεομηνιών
  • Μετά από εμπεριστατωμένες αυτοψίες, έργα που θα εξαλείφουν ή θα περιορίζουν τις επιπτώσεις από θεομηνίες.
  • Να εξασφαλίσει τον αναγκαίο μηχανολογικό εξοπλισμό ώστε να μην υπάρχει Δήμος χωρίς ΚΕΠΙΧ και αξιόπιστες επικοινωνίες.

Εκτιμούμε ότι στο τομέα της Π.Π. το Κράτος μας έχει πολλά βήματα να κάνει και κάθε μέρα που περνάει χωρίς να τα υλοποιεί, αφήνει τους κινδύνους  κατά της ζωής  και της ασφάλειας των πολιτών να αιωρούνται πάνω από τα κεφάλια τους.

Τέλος στον τομέα της Π.Π. όπου το Κράτος και οι Τοπική Αυτοδιοίκηση εμπλέκονται με όλες τις συνιστώσες  τους,  η Συνεργασία είναι Μονόδρομος για την Επιτυχία.

 

8. Προτάσεις

-    Αποδοχή  από την Κεντρική Εξουσία του Δόγματος ότι η υλοποίηση της Π.Π. ανήκει  στην Αυτοδιοίκηση κυρίως στη φάση της πρόληψης.

-    Θεσμοθετημένο τμήμα Π.Π. κατά Δήμο υποστελεχομένο στην ηρεμία με πρόβλεψη πλήρους στελέχωσης όταν απαιτηθεί με Υπεύθυνο Εκπαιδευμένο Επικεφαλής.

-    Στήριξη του Εθελοντισμού θεσμικά και λειτουργικά

-    Σχεδίαση ρεαλιστική και εφαρμόσιμη για όλες τις θεομηνίες από όλους τους Δήμους

-    Εξασφάλιση  του απαραίτητου κατ’ ελάχιστου εξοπλισμού για κάθε θεομηνία στους Δήμους

-    Οικονομική στήριξη από την Κεντρική εξουσία των Δήμων για την πρόληψη  και αντιμετώπιση των θεομηνιών

-    Θέσπιση ενός Ειδικού Συνεργάτη Συμβούλου από εκείνους  που αφαιρέθηκαν από τους Δήμους με τα μνημονιακά μέτρα με βασική εξειδίκευση στα θέματα Π.Π.

-    Εκπαίδευση αιρετών, υπηρεσιακών και Εθελοντών στο Ινστιτούτο Αυτοδιοίκησης στην Π.Π.

-    Ασκήσεις αντιμετώπισης θεομηνιών στις φάσεις της πρόληψης  και της καταστολής για όλες τις θεομηνίες.

 

 9. Επίλογος

Κύριοι συνάδελφοι, εκλεκτοί εθελοντές, κάνουμε σήμερα προσπάθεια ανάδειξης της Π.Π. και του Εθελοντισμού ως κύριας αποστολής των Δήμων της Χώρας και σας παρουσιάσαμε όσο ο χρόνος μας επέτρεψε:

-     Το θέμα των θεομηνιών Π.Π. και της αντιμετώπισης τους  στις φάσεις πρόληψης και καταστολής.

-     Το ρόλο της οργάνωσης της προσφοράς  και των δυνατοτήτων του Εθελοντισμού στη Π.Π.

-     Το ρόλο  την προοπτική, την σχεδίαση, την οργάνωση και την λειτουργία  της Π.Π. στο επίπεδο  της Αυτοδιοίκησης

-     Την ανάγκη συνεργασίας όλων των φορέων και κυρίως της Αυτοδιοίκησης  Α’  και Β’ Βαθμού  που είναι κοντά στο πρόβλημα και οι οποίες σε τελευταία ανάλυση έχουν τον πλήρη έλεγχο  της Π.Π.

Υποβάλουμε με το παρόν τις αρχικές προτάσεις μας και δεσμευόμαστε για την συνέχιση των προσπαθειών που θα προωθήσουν το ρόλο της Αυτοδιοίκησης και του Εθελοντισμού στη Π.Π. θα εκπαιδεύσουν υπηρεσιακά και εθελοντικά  στελέχη, θα εμπεδώσουν την συνεργασία όλων των φορέων που λειτουργούν στην Π.Π. και θα προωθήσουν την εξειδίκευση και τον επαγγελματισμό στην αντιμετώπιση των θεομηνιών.

Κλείνοντας πιστεύουμε ότι η ΠΕΔΑ και η ΚΕΔΕ θα είναι εδώ για να στηρίξει με κάθε μέσο την οργάνωση της Π.Π. και του Εθελοντισμού σε όλους τους Δήμους  της Χώρας και να ερευνήσουμε, συζητήσουμε, εκτιμήσουμε μαζί κάθε θεσμική, λειτουργική, επιχειρησιακή  πρόταση που αφορά στην Π.Π. και τον Εθελοντισμό.

 

Σας Ευχαριστώ

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας

 

Δημήτρης Στεργίου-Καψάλης

Δήμαρχος Πεντέλης

 

 

 

 

 

 


Ημερολόγιο Εκδηλώσεων

Μάϊος 2019
ΚΥ ΔΕ ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Επισκέψεις Ιστοχώρου

σήμερα επισκέφθηκανσήμερα επισκέφθηκαν440
από Ιούνιο 2010 επισκέφθηκαναπό Ιούνιο 2010 επισκέφθηκαν1106431

Χάρτης Ιστοχώρου

sitemap www.stergiou-kapsalis.gr Sitemap για πλοήγηση